Contact
Home > Despre program > Strategia 2012 Sector 1
 
Calendar activităţi
 «  august 2017  » 
L M M J V S D
010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Descoperă proiectele din cartierul tău
Strategia 2012 Sector 1

Strategia 2012 Sector 1 stabileşte modul în care Primaria Sectorului 1 în colaborare cu partenerii săi işi va concentra forţele pentru a regenera cartierele Bucureştii Noi, Pajura, Dămăroia, Chitila şi Aviaţiei. Sunt stabilite acţiunile ce vor genera o imagine nouă, şi vor transforma aceste cartiere în zone vibrante, sigure şi durabile. Strategia propune:

  • Să optimizăm traficul în cartiere prin crearea unei reţele de trasee pietonale şi piste pentru biciclişti şi printr-o mai bună planificare a transportului în comun.
  • Să identificăm şi să valorificăm noi spaţii verzi, să le amenajăm pe cele existente şi să le conectăm în cea mai mare reţea verde din Bucureşti
  • Să creăm mai multe spaţii culturale şi sociale în care locuitorii să îşi petreacă în mod plăcut şi cât mai divers timpul liber în cartierele de reşedinţă.
  • Să îmbunătăţim şi să creăm noi servicii publice în spaţii cât mai  accesibile şi să le integrăm într-o reţea a serviciilor publice din Sectorul 1.
  • Să valorificăm spaţiile publice din preajma locuinţelor în beneficiul rezidenţilor.
  • Să susţinem economia locală prin parteneriate şi programe dedicate dezvoltării economice a celor cinci cartiere.

Puteti descarca aici documentul integral: Strategie de regenerare 2012Sector1.pdf

Iniţiator şi echipa de program:

Această strategie este iniţiativa Primăriei Sectorului 1 şi are ca scop determinarea principalelor direcţii de acţiune, pe termen mediu şi lung, priorităţile şi paşii ce trebuiesc urmaţi pentru implementarea proiectelor de revitalizare celor cinci cartiere. Este elaborată de o echipa multidisciplinară a adus la un loc expertize din domeniul urbanismului, al economiei, al sociologiei şi al comunicării.

Etape:

Elaborarea strategiei s-a desfăşurat în două etape: prima a stabilit diagnosticul celor două zone, iar în cea de-a două etapă s-au stabilit principalele direcţii de dezvoltare, obiectivele, proiectele. Acestea au fost analizate din punctul de vedere al impactului şi al surselor de finanţare şi au fost prioritizate.

Despre analize:

Analizele efectuate includ: analiza ţesutului urban – a accesibilităţii spaţiale, a permeabilităţii corelate cu analiza distribuţiei funcţiunilor, analiza fluxurilor de trafic determinate, a dotării cu utilităţi publice şi a calităţii domeniului public, analiza socială şi analiza economică. Deasemenea au fost analizate tendinţele de dezvoltare actuale şi proiectele existente atât publice, cât şi private.

Concluziile analizelor:

Analizele au demonstrat necesitatea utilizarii zonei celor cinci cartiere pentru a stimula mixitate functionala, dezvoltarea economiei locale, urmarindu-se stabilirea de relatii functionale cu orasul.

  • Intre elementele pozitive au fost identificate arterele majore de circulatie ce marginesc sau strabat situl, exercitand o influenta importanta in teritoriul sitului studiat atat la nivel spatial configurativ cat si functional. Insa de asemenea s-au identificat zone slab conectate la structura urbana majora precum cartierul Pajura, a caror reconectare este importanta nu doar pentru dezvoltarea zonei, ci va avea un impact puternic asupra tuturor ariilor invecinate.
  • Privind sistemul de circulatii s-a observat ca in afara de extinderea acestuia, si remodelarea unor tronsoane de strazi principale ce joacă un rol important la nivelul zonei, in general crearea si amenajarea rutelor pietonale precum si a celor pentru biciclisti trebuiesc prioritizate.
  • In ceea ce priveste dotarea cu servicii si obiective de utilitate publica, trebuie luata in considerare restructurarea activitatilor prezente in favoarea cresterii ofertei de dotari si echipamente diverse de interes local, si chiar la nivelul intregului sector sau a zonei de nord a Bucurestiului. Acedstea sunt funcţiuni educative, culturale, sportive, si in general dezvoltare serviciilor de loisir. Acest lucru trebuie sa urmareasca un efect de crestere a calitatii vietii in zonele afectate.
  • In cadrul strategiei aceste concepte au fost corelate si s-au imaginat raspunsuri sinergice ce imbina mai multe nevoi precum facilitatile sportive cu cele comunitare in incinta terenurilor aferente scolilor acolo unde este  posibil, dezvoltarea unor centre culturale si comunitare prin remodelarea unor premise existente –Teatrul Bazilescu.
  • In acelasi timp un aspect ce trebuie evidentiat este prezenta in zona a unor elemente naturale inca nepuse in valoare care vor putea aduce o valoare adaugata zonei. Astfel propunerea strategiei de a crea un traseu pietonal si o pista de biciclete precum si amenjarea unor spatii de agrement pe malul lacului contribuie la crearea unei imagini atractive precum si integrarea acestuia in viata cartierelor.
  • Calitatea amenajarii spatiilor publice si a serviciilor reprezinta de asemenea o problematica importanta. Aceasta va fi relationata cu proiectele existente si cu prioritatile Primariei Sectorului 1. Acestea se extind de la nivelul amenajarii spatiilor invecinate cladirilor rezidentiale ce se vor corela cu programul de reabilitare termica, si pana la amenajarile adiacente nodurilor de servicii precum pietele – incluse in programul Primariei Sectorului 1.
  • Pentru a spori impactul acestor interventii si a asigura directionarea investitiilor catre un numar cat mai mare de utilizatori a fost considerata oportunitatea creari unui „traseu” ce aduce aproape toate functiunile atractive si cel mai des utilizate ale unei zone si ofera un confort sporit si o calitate a finisajelor reprezentativa.
  • Desi dotarea cu spatii verzi este considerabila, acestea nu sunt amenajate si nu sunt interrelationate. Din acest motiv strategia integrează o propunere de realizare a unei strategii a spaţiilor verzi, care să le califice în categorii, să le ierarhizeze şi să propună intervenţii unitare de reamenajare şi întreţinere.
  • Toate aceste probleme descrise anterior se refera in mare parte la aspecte spatiale si functionale. La fel si oportunitatile identificate. Pentru a asigura un impact de amploarea unei revitalizari urbane raspunsurile pot fi privite doar in relatie cu un proces de solidificare a comunitatii in jurul proiectelor propuse si cu un proces de comunicare.
  • In acest sens in cadrul strategiei au fost analizate oportunitatile de a crea programe de implicare a comunitatii pe o perioada mult mai indelungata decat clasicul proces de consultare si deasemenea s-au evaluat interesele de a crea potentiale parteneriate pentru a propune anumite proiecte.

Măsuri şi puncte cheie:

Strategia de regenerare se construieşte pe baza oportunităţilor existente si propune un cadru integrat şi bine coordonat pentru transformarea zonelor studiate. Elementele cheie ale strategiei sunt:

  • Viata urbana - mixitate functionala. Pentru o zonă rezidenţială vibrantă, dar şi durabilă sunt necesare birouri, comerţ, producţie ce vor asigura un mix social si functional. Trebuie de asemenea să existe o reţea de spaţii publice intens utilizate.
  • Diversitate sociala -  Autoritatea locala incurajeaza diversitatea locuintelor (locuinte la toate nivelurile de pret). Coeziunea va fi asigurata de segmentul de servicii din sectorul public sau privat.
  • Dinamism – Trebuie asigurata atragerea investitorilor si a locuitorilor cu nivel ridicat de instruire. Acest lucru se poate realiza prin imbunatatirea imaginii zonelor si propunerea unei strategii transparente către toţi potenţialii parteneri.
  • Verde – Atât obiectivele de interes major, precum parcul Bazilescu, malul Lacului Griviţa, precum şi celalte spaţii verzi vor fi incluse într-o viziune unitară a sistemului verde. Aceasta va avea un sistem de ierarhizare şi propuneri în funcţie de categorii identificate. O strategie sustenabila presupune si planificarea transportului considerand prioritare: mersul pe jos , ciclismul si transportul in comun.
  • Implicarea comunitatii - foarte important este rolul comunitatii in luarea deciziilor legate de regenerarea urbana precum si implicarea acestora in livrarea strategiei.
  • Parteneriate – strategia va pune accentul pe realizarea parteneriatelor între autoritatea locala şi sectorul privat şi alte instituţii ale sectorului public ce vor asigura viabiliatea şi succesul strategiei.

Instrumente dezvoltate pentru elaborarea strategiei:

Un element important al acestei strategii îl reprezintă forma de consultare şi strategia de prezentare şi transparentizare a procesului de planificare. In paralel a fost creată o platformă  de comunicare sub forma unei pagini web unde se doreşte atât prezentarea şi consultarea publică a proiectului, dar şi stabilirea unui proces de monitorizare şi evaluare a implementării.

 

Ce este 2012 Sector 1 ?Etapele programului Ce intelegem prin regenerare urbana?Cum revitalizam spatiul public?Strategia 2012 Sector 1Echipa de proiect
Copyright: 2009, Bucuresti - Primaria Sectorului 1
Un program al Primăriei Sectorului 1 a Municipiului Bucureşti, realizat cu participarea consorţiului de experţi format din Space Syntax Londra LTD, Space Sytnax Romania SRL, GEA Strategy & Consulting SA şi DC Communication SRL
Desi se fac toate eforturile pentru a se asigura corectitudinea datelor oferite, informatiile prezentate nu sunt garantate si nu ne asumam raspunderea pentru nici un fel de pierderi (directe, indirecte sau circumstantiale) produse prin utilizarea acestor informatii.
Sos. Bucuresti - Ploiesti 9 - 13 | Telefon: 021/319 10 13 | email: contact@2012sector1.ro