Contact
Home > Zone de interventie > Cartierul Aviaţiei > Vezi aici ANALIZELE URBANISTICE
 
Calendar activităţi
 «  decembrie 2017  » 
L M M J V S D
010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Descoperă proiectele din cartierul tău
Cartierul Aviaţiei - Vezi aici ANALIZELE URBANISTICE

Accesibilitate facilitati

A fost  mapata si calculata distanta medie de la zona de servicii si infrastructura, mereu gandind imbunatatirea circulatiei pietonale si reducerea utilizării automobilului personal. In mod ideal utilizatorii ar trebui să aibe posibilitatea de a intalni serviciile de baza intr-o raza de 5min (400m) iar magazinele locale, serviciile medicale si scolile intr-o raza de 10min (800m). Serviciile de baza si infrastructura urmarite in analiza sunt:.

-          Sanatate: spitale, clinici, policlinici

-          Educaţie: şcoli şi licee

-          Aprovizionare: comerţ general, oficiu poştal

-          Recreere: parcuri, Pieţe, terenuri de sport, dotări

Fiecare unitate ar trebui să includă unele din aceste servicii fie în interiorul fiecarei arii definite, fie la limita acesteia.

Insertia de facilitati poate fi completata in urma acestui tip de analiza prin imbunatatirea accesibilitatii la facilitatile existente si anume crearea de noi rute mai directe, modificare acceselor catre dotari, urmarirea calitatii si confortului pe traseele cele mai utilizate

 

 

p000200010000_Accesibilitate-Transport_web.jpg

 

 

Accesibilitate globala

Aceast tip de analiza releva care vor fi spatiile cele mai “strategic pozitionate” pentru a realiza toate legaturile intre toate punctele din sistem si ca atare spatiile cu cel mai ridicat potential de utilizare. In cazul de fata, utilizand doar structura spatiala ca baza (spatial network analysis), analiza “ghiceste” axele  majore ale orasului unde se concentreaza o bogata varietate de functiuni.

La nivel global cartierul Aviatiei este situat in proximitatea a 2 axe cu accesibilitate medie la nivelul orasului(Nicolae Caramfil si Alexandru Serbanescu), restul strazilor atat cele interioare cat si cele exterioare avand o accesibilitate scazuta delimitand astfel o arie segregata.

 

 

p000200010000_Accesibilitate-globala_web.jpg

 

 

Accesibilitate locala

Harta accesibilitatii locale corespunde miscarii pietonale intr-o raza de 10 minute de mers pe jos in interiorul cartierului.

Accesibilitatea locala se concentreaza la intersectia strazilor Capalna cu Siriului.

In acelasi timp sunt identificate zone cu accesbiltate medie precum Str Smaranda Braescu, Str. Burileanu, Str Pipera.

 

p000200010000_Accesibilitate-locala_web.jpg

 

 

 

Accesibilitate Transport

Harta prezinta traseul mijloacelor de transport in comun prin locatia statiilor acestora.  Tonalitatea culorii marcheaza raza de acoperire pentru 5,10,15 minute.

In mod ideal utilizatorii ar trebui să aibe posibilitatea de a intalni serviciile de transport(statiile de autobuz) intr-o raza de 10min (800m).

Astfel putem verifica daca este o lipsa de servicii de transport  si sa formulam strategia pentru a furniza serviciile necesare acestei zone.

Se observa astfel ca majoritatea zonelor analizate au aceasta facilitate in maxim 10 minute de mers pe jos. Calitatea si confortul acestora, precum si capacitatea transportului in comun insa sunt luate in discutie din punctul de vedere al calitatii facilitatilor publice.

In acelasi timp observam o accesibilitate scazuta din interiorul zonei delimitata de strazile Feleacul, Elena Caragiu,Borsa, Smaranda Braescu.

 

 

Permeabilitate

Permeabilitatea  este puternic influentata de amprenta ariilor industriale. In albastru sunt redate ariile cu o suprafata prea mare, care nu sunt facile pentru traversarea pietonala, si sunt diferite de dimensiunile caracteristice ariilor mixte si rezidentiale. Aceasta analiza sta la baza evaluarii structurii urbane, relationeaza reteaua de strazi, tipul accesibilitatii si ocuparea terenului.

Se recomanda restructurarea tramei stradale permitand astfel completarea tesutului urban cu zone cu functiuni mixte

 

p000200010000_Permeabilitate_web.jpg

  

 

 

Analiza functiunilor

Modul diferit de distributie al functiunilor in cartier determina pentru fiecare un caracter particular.

Aceasta se coreleaza puternic cu modelul accesibilitatii, si in special cu cel la nivel global.

Prin evaluarea dotarilor se poate stabili cat de eficient este utilizat spatiul in raport cu nevoile populatiei, stabilind un confort specific. Străzile, pieţele, serviciile de sanatate si educatie sunt luate astfel in calcul. Un calcul specific va trebui efectual pentru fiecare tip de dotare in parte.

Se observa lipsa sptiilor comerciale in interiorul unor zone rezidentiale. (zona omogena de locuinte)

S-a calculat un raport al ariei utile a dotarilor fata de numarul populatiei (aproximat din datele recensamantului):Cartierul Aviatiei - 1,5mp/loc

 

 

 p000200010000_Accesibilitae-functiuni_web.jpg

 

Parcari

S-a inregistrat cate spații de parcare sunt furnizate în zonă, specificand 2 categorii: zone cu parcari formale (sunt stabilite prin lege si demarcate de către administratorii zonei), zone cu parcari informale (parcarea de-a lungul străzilor și în zonele vacante, dar nu sunt aprobate legal de municipalitate).

 

Zonele sunt desenate in baza de date si reprezentate in diferite culori pentru a identifica deficientele, zonele vacante sau zonele ocupate abuziv care trebuiesc reglementate. Astfel vor putea fi localizate zonele cele mai problematice și analizate potențialele locații pentru parcări.

Se constata un procent ridicat al parcarilor formale in raport cu parcarile informale

p000200010000_003_Parcari_web.jpg

 

Spatii verzi

In urma analizei s-a inregistrat provizia de  spatii verzi si caracterul acestora in ceea ce priveste regimul juridic. Se face diferenta intre spatii ce nu sunt accesibile (zone verzi ingradite si/ sau care sunt in proprietate privata) si zone verzi accesibile ( sunt deschise publicului fara bariere sau acces limitat). Se va calcula în detaliu cum este stabilită provizia de spatii verzi în cartier, unde sunt ariile semi-private și cele deschise publicului, care sunt spațiile verzi ce pot fi transformate, amenajate, etc.

p000200010000_003_Spatii-verzi_web.jpg

 


ANALIZE URBANISTICE
Copyright: 2009, Bucuresti - Primaria Sectorului 1
Un program al Primăriei Sectorului 1 a Municipiului Bucureşti, realizat cu participarea consorţiului de experţi format din Space Syntax Londra LTD, Space Sytnax Romania SRL, GEA Strategy & Consulting SA şi DC Communication SRL
Desi se fac toate eforturile pentru a se asigura corectitudinea datelor oferite, informatiile prezentate nu sunt garantate si nu ne asumam raspunderea pentru nici un fel de pierderi (directe, indirecte sau circumstantiale) produse prin utilizarea acestor informatii.
Sos. Bucuresti - Ploiesti 9 - 13 | Telefon: 021/319 10 13 | email: contact@2012sector1.ro